onsdag 2 september 2009

En sjuk Plupp

Det är faktiskt synd om mig. Liiite i alla fall. Har ont i halsen och feber, soffan känns faktiskt skönast, med en bra bok. Bara läsa och sova. Hoppas att resten av familjen slipper detta. Jag har inte knappat ner något knäppt nu på några dagar, har inte orkat. Men helgen var lyckad. Ifredags så hamnade jag hos syster och hennes sambo, vi satt och pratade och intog väldigt goda drycker till 00.00 på natten. MYSIGT! Upp med tuppen på morgonen för nu skulle vi gå på torget och fynda i loppisstånden. Kommer dit.....men torget är avstängt för att militären ska ha något där! Vilken besvikelse! Fick i alla fall träffa kusinen och hans fru som stod och sålde svamp och bär. Fick tips av honom var jag ska gå för att hitta svamp, vi bor nästan grannar, så nu har jag plockat svamp för första gången på många år. Efter det misslyckade försöket så säger syrran ..- Du kan väl följa med i kväll? Jag ska på tjejkväll. Jaha, men jag ska gratulera mitt barnbarn. -Men kom efter vet,ja. - Har inga kläder i ordning. - Det fixar vi. Hem till syrran låna en tunika sen till Lindex och köpa leggings. Jag hann med allt och pojken blev grattad, jag hann till tjejkvällen som slutade på lokal med glada trevliga människor och man och dotter kom och hämtade mig 02.30 så jag kom ordentligt hem också. Den helgen lever jag på länge.
Måndag sjuk. Tisdag sotaren kommer... hjälp jag måste rensa pannan från aska! Sagt och gjort fram med spade, raka och hink. Men , visst det är ju fullt av spik. Vi har ju eldat med rivningsvirke från containers, ja, bara att ta skeden i vacker hand och plocka för hand. När allt var klart såg jag ut som om jag hade betalat sotaren i natura. Innan han kom! Men det är klart dom är ju ganska söta en del av dom! Hm, nej skärpning nu! Är för trött och febrig för att tänka annat än ....soffa....bok....sova....! Trötta kramar från PLUPP

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

hejsan
och tack för en så fin kommentar om min blogg,
din blogg är oxå trevlig ju, jag funderar på att ändra min mall så jag kollar runt lite
kram på dig

Hannis sa...

Haha! Betala sotaren i natura kan ju löna sig*fnissar*

Visst 17 var det en besvikelse med Vaksala torg!
Åkte ner till 06.30 och stod där med lång näsa=))

Krya på dig nu!

Lantliga drömmar sa...

Hoppas du kryar på dig snart. Jag tror det var Martin som smittade dig.

Sjabbig men chic sa...

Vilken rolig helg! Men stackars dig som har blivit sjuk. Det går så mycket skit nu så oj, oj, oj. Jag känner mig inte helt hundra heller. Och så menar jag inte bara i huvudet. Jag hoppas att du kryar på dig snabbt som attan och så hoppas jag att sotaren var snygg.

Kram Lisa

Bloggarkiv