fredag 19 februari 2010

Böljan den blå

Jag längtar efter vår så jag kan tjata på tjejgänget att nu är det dags med en danstur med båt modell större. Ålandsbåt alltså. Vi brukar sjunga i bussen hela vägen till hamnen. Sedan tänk så mysigt att promenera på landgången in i båten och leta rätt på sin lilla hytt. Sitta i hytten och dricka lite vin, fnissa(gapskratta)och sjunga med tjejerna. Vandra upp till resturangen och välja bara det man tycker om och dricka lite mer vin. Handla lite i taxfree och sedan göra en ängel av en apa(ett konststycke som inte är lätt) lite mer vin och sen.......gå iväg och dansa......wow så härligt! Jag är ju ett dansfreek av stora mått men min gubbe är minimalt intresserad.
Dagen efter på däck i solsken när båten går inskärs är ljuvlig. Sitta och se vår vackra skärgård när båten sakta glider fram. Det är en av alla saker jag längtar till här i snöovädret......!
Mossa, mossa PLUPP

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh det låter härligt. Men jag hoppar över maten, dansen och vinet för jag blir så sjösjuk så att vara ute på däck är det enda för mej. Fast då vill ingen annan vara med förstås. Kramis, syns imorrn

Bloggarkiv