fredag 12 februari 2010

Dagens.....

Jag fick allt gjort igår utom bakningen men den får jag ta idag. Resan med pappa gick så bra, han var på ett strålande humör och mycket lättad när det var avklarat. Efteråt så bjöd han svägerskan och mig på mat och det blev en trevlig stund. Träffade också på min goa granne från Stenhagentiden, så roligt att träffa henne. Hon var på sjukhuset med sin dotter som hade tagit bort gips. Hon är en sådan människa som man alltid blir glad av att träffa.
Väl hemma hos mor o far så blev det kaffe och semla. Mums!
När jag kom hem till oss så var huset nystädat och disken undanplockad. Tack mina gullefjun!
Vi fick också främmande av dotter (Lantligt inrett) med familj på kvällskvisten. Hon kom med lite fina tags hon gjort färdigt som jag ska sälja i butiken. Det fylls på lite nya saker då och då.
Idag ska jag baka tacopajer till morgondagens födelsedagsfirande och så blir det kanske en tårta. Storprinsen tycker inte om tårta så det får bli glass också.
Ja, så blir det butiken också så klart.
Ja, just ja. Känner mig mycket piggare nu sen jag fick den nya medicinen. Hoppas det håller i sig för jag orkar mycket mer nu.
Nu ska jag surfa runt lite medan jag dricker min första mugg kaffe för dagen, det blir många fler, sedan är det dags att väcka huset.
Mossa, moss. PLUPP

4 kommentarer:

vardagsvitt sa...

Ja du ser...
karlar är som Alfons -ska bara!
Så visst blir det nån över slår jag in honom i en ask och skickar över!!
Kram Marith

Freja Rico sa...

Har varit inne o läst i din blogg igen, alltid lika trevligt. Måste fråga en sak, tags, vad är det :-))??

Plupps krypin sa...

Svar till Ann-sofie. Tags är små skyltar med text på, de min dotter gjort är av självtorkande lera som hon tryckt ord och målat.
Kram Yvonne

Stina sa...

Så roligt att höra att du känner dig piggare min kära lilla PLUPPA!:-D Kram Stina

Bloggarkiv