torsdag 18 februari 2010

Byggare Plupp

Ja, inte än då ska riva först. Riva tänker ni , har hon fått ett anfall nu igen. Nej, jag har ledsnat på att vänta på hjälp med att bygga om garderoben i vår sovgarderob.(ja vi sover ju nästan i en garderob) Garderoben ska bli smalare och ställas på den andra väggen för att få mer förvaringsplats och utnyttja rummet bättre. Jag började lite försiktigt med verktygen jag fick i julklapp men insåg snart att här behövs grövre grejor. Så ner i förrådet efter koben och till attack! Nej, gamla välbyggda hus, spikar som spett, jag har hållit på i flera timmar för att riva en 60 garderob och kommer att behöva många till. Inte råga på att det är spikar som spett, de har lyckats att bygga in telekabeln som kommer in i huset genom hyllorna så jag måste såga i hyllorna för att få loss kabeln! "!¤%&///&%")!!!!! Men i morgon är en ny dag.
I kväll blev det pannkaka som är en familjefavorit men allra mest för gubben, nu svävar han på moln, nej han åt så många så han kan nog inte lyfta! Och inga blev det kvar till matlåda i morgon. Får bli något annat. Svinto med plåtskruv kanske.....fniss, fniss........
Mossa, moss. PLUPP

3 kommentarer:

Vanja G sa...

Bara riv och bröta på! :)

Vita små hjärtan sa...

Tack! ha ha ja din farmor var nog klok!!!!
Kram Agnetha

Atelje Skärvan sa...

Lycka till med "ombygget"jag blir nästan avundsjuk på din skaparglädje,själv får jag just nu inget vettigt gjort.
Om jag sätter mig ner här vid datorn så kanske lusten kommer.
Kram Agneta

Bloggarkiv