måndag 22 februari 2010

Lurad på.......

Ja, dom stora planerna på vin och ost med gubben blev inte av. Som tur var får jag väl säga för barnbarnet längtade hem. Jaha, ut och skotta sig ut till vägen, snö upp till knäna. Väl ute på vägen lika mycket snö, tur att vi har vinterdäck runt om nu. Jag kör, vägrar åka med gubben han kör som en kratta i mitt tycke. Lyckligt ute på 55:an. Ringer mågen han är vid Uppsala-näs nu. Vi hamnar efter en linjebuss så jag kan åka i spåren, tur det, sotskåpet är ingen vinterbil precis, möter mågen vid Ramstalund. Svär lite över snöovädret, och säger hej till varandra.
- Du måste höra av dig när ni är hemma. Hojtar kycklingmamman. - Jag smsar svarar mågen.
Hemåt igen på lika snöiga vägar där hjulspåren redan börjat snöa igen. Sista biten på Nysätravägen så åker jag mitt på vägen i mina gamla nu ganska igensnöade spår. Jaha, hur går det i backen nu då? Puh, det gick! Hemma! Mågen smsar, hemma nu. Skönt! Arvid kan inte somna, blev väl lite för mycket dramatik, men till slut så har han varvat ner och tar en av vovvarna och kryper i säng.
Sån var vår lördagskväll, men trots allt ganska underhållande, och vinflaskan står kvar i kylen som den gjort nu i en månad. Bättre lycka nästa gång.
Mossa,moss PLUPP

Inga kommentarer:

Bloggarkiv