torsdag 11 februari 2010

Kvällsäventyr

I går kväll så var Anna, Lillsessan och jag ute på små krokiga hala vägar och åkte "sotskåp"( gubbens dieselmerca modell -93) bara det är ett äventyr. Jag är ju bortskämd med fyrhjulsdrift. Dimman kom naturligtvis smygande lagom när vi kom iväg och mörkt var det ju också. Vi skulle åka och få lite goda råd om dobermanvovvar hos en som det visade sig verkligen kunde det mesta om de vackra djuren. Efter lite letande och några telefonsamtal hittade vi rätt. Och jag säger bara, det var värt besväret! Jag är kär! En hanhund som verkligen visste hur snygg han är. Men det bästa var att Anna fick goda råd hur hon ska tackla en del problem med "busmonstret" Messi. Han har nu hunnit bli 7 månader och är en väldigt stor hund så det gäller att mota "Olle i grind". Tror att det kommer att gå bra Anna är seriös och mycket duktig med hundar så det fixar hon. Hon grejar med våra vovvar hela tiden, igår var det stora "badardagen" så nu har vi hundar som är alldeles mjuka i pälsen och luktar så gott.Och så släpar hon med bekväma mamma på långpromenader( det behövs verkligen men gör ont ) med vovvarna.

Nog om vovvar. Det har varit en mysig vecka med alla barn hemma, har saknat Lillsessan så.
Hon har tyvärr fått ont i halsen och feber men vi får hoppas att hon snart blir frisk.
På lördag så fyller Storprinsen 18 år. Tänk när han kom, för tidigt född, vägde bara 2100g och var 44 cm lång. Jag köpte dockkläder åt honom för allt var för stort. Han fick kämpa för livet när han var 1 månad då han fick rs-virus. Men kämparnas konung klarade det också trots 2 hjärtstillestånd. Nu är han en go kille som jag älskar oändligt mycket precis som mina andra ungar. Visst kan han vara vild och galen men det kommer nog att mildras med åren?!?!.......hoppas jag.
Nej, Nu väntar väckning, frukost, skjuts till buss,brödbak,handla,skjutsa pappa till röntgen,vedsågning,hämtning vid buss och kanske att jag hinner med något roligt handarbete..........om jag orkar.

Mossa,moss PLUPP

1 kommentar:

Cc sa...

Oj, här var det full rulle sser jag. Själv har jag svårt att hinna med nått alls nu förtiden. Man är ju så förbenat trött hela tiden så nu kräver jag vår. Tänk vad åren går fort barnen blir stora och man undrar om de ens varit små. Eller har jag ens varit liten, kan iaf inte minnas det ; ) Ha det så gott, å kanske varva ner, ehh skall jag säga. Kram iaf

Bloggarkiv