fredag 5 februari 2010

PLUPP

Plupp är en liten "osynling" som kan tala med djur. Han är osynlig för alla människor - utom för dej och mej.
Plupp bor någonstans långt uppe i norr bland höga fjäll. Där har han sitt bo, en liten torvkåta, vid en sjö som han kallar Blåvattnet.

Fortare än vinden kan blåsa far Plupp raka vägen hem till sin kåta...
Han störtar i säng... och drar täcket över sej.
- Hej Plupp! Vilken fart du kommer med! Men mej hittade du visst inte...
Åh, där är ju du! Dumma Hermelin! I min säng! Tänk, lura mej så där...
- Tjittsan! Nu är dagarna längre och ljusare. Då blir min päls brun igen.
- Mmm... Vilka härliga vårdagar! Solen smälter bort snön. På barmarken hittar jag frusna kråkbär...Jättegott att suga på! Plupp, plupp...

Varså god en bit ur "Vinter hos Plupp" serverad på silverfat.
Kramar PLUPP

1 kommentar:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Det var ett tag sedan jag var in hos dig. Sist jag försökte var din blogg borta??? Hoppas att du mår bra och att det går bra med din butik. Ha en riktigt bra helg Kram Aydan

Bloggarkiv