måndag 8 februari 2010

Sömnlös igen.

Jahapp. Då sitter man här igen och kan inte sova. Har haft en bra dag så det är mycket ideer om butiken som snurrar i huvudet men jag kan ju inte gå ner dit nu. Ska till doktorn i morgon också och det brukar vara en orsak till huvudspunk. Tycker inte om att träffa nya människor om jag inte valt det själv. Och nu såg jag att jag fått en ny husläkare igen. Men jag vet att det går bra bara jag har kommit dit.
Mycket snurrar i huvudet om mina föräldrar också, pappa har blivit lite förvirrad sen han opererade in en ny hjärtklaff och något hände då. Man vet inte vad men förvirringen ökar hela tiden. Jobbigt för mamma också hon är gammal och söndervärkt i sina knän. Vi barn försöker att underlätta så att dom ska kunna bo kvar i sitt torp men nu börjar det kännas som om det inte går så länge till. Önskar att de hade fått vara friska men....... De har levt tillsammans i över 60 år och är över 80 bägge två.
Ska försöka sova nu, kramar.
PLUPP

5 kommentarer:

idémakeriet sa...

Roligt med en besök från dig.
Ja det känns jobbigt när föräldrar blir äldre och de mår inte som det ska vara.
Förstår att ni vill helst att de ska bo kvar men på andra sidan måste det också kunna.
Går det inte längre då måste man ta en ställning till det och ser på alla dessa härliga momenten där de bodde i huset och där de var lyckliga.
De har fortfarande varandra och er som barn, det är det viktigaste.
Men huvudbry har man med de när de är så pass gammal, det undviker man inte.
Hoppas du sover imorgon lite bättre.
Ha en skön dag.
Kram Gerda

Freja Rico sa...

Hej!

Inte kul när en massa jobbiga tankar far runt på nätterna, blir svårt att sova då. Men även roliga tankar och ideér kan också få en att vara vaken :-). Hoppas dina föräldrar får det bra så du kan slappna av, det gör så mycket hur sina nära och kära mår och har det, det påverkar en så mycket.

Kram

Lantliga drömmar sa...

Tjingeling ! Blir inge bättre för att du inte sover, sömn är superbra. Allt kommer ordna sig till det bästa. Mormor var vid väldigt gott humör i går. Hon var så glad över det vackra vädret. Morfar däremot har vänt lite på dygnet uppe på nätterna och sover på dagarna. Mormor och jag skojade om att han är som våra tonåringar ;) Ha en skön dag !

Sjabbig men chic sa...

Hoppas att läkarbesöket blev positivt. Och jag förstår att du oroar dig för dina föräldrar.

Kram Lisa

Home No.1 sa...

Hej hopp tack för besöket!!!
ja när de blir äldre är det mycket som ska skötas med, hoppas det gick bra hos nye doktorn!
Kram Annica.

Bloggarkiv