lördag 6 februari 2010

PLUPPS cirkus

Hej och välkomna till PLUPPS cirkus. Vi har startat cirkus......eller vi har cirkus nästan jämnt. Denna veckas föreställning började med...................förlorade bromsar!!! Ni vet skomakarns ungar, min man är utbildad bilmek. och bilbyggare! Borde inte hända då. Hem kom jag med handbromsen som broms. Jaha, ställer den och får låna en liten bil av en snäll vän. Men nu måste det fixas en annan bil för vi inser att det kommer att ta tid. Sagt och gjort, storprinsen tar fram lillmercan som han ska ha när körkortet är klart. Inte så jättemycket att göra för att få den körklar, lite meckning och vinterdäck. Okej, bokar besiktningstid, fredag. Frågar gubben om han har räknat med att ta rallyraketen till jobbet och laga. Ja, jag lånar hem en pick-up och transport på fredag så kör jag dit den på lördag. Fredag kommer, Anna passar butiken, prinsen och jag åker och besiktar. Han är nervös intill svimmningsgräns. - Men det är ju bara en bil. -Ja, men den är ju min. Det går hyfsat, sex 2-or men det är inga stora grejor. Okej, allt frid och fröjd. Nu har jag en bil att åka i tills vidare. Väl hemma så blir det så småningom dags att skjutsa lillprinsen till pappan. -Vi kan åka pick-up, säger gubben. Det gillar nog lillprinsen. - kan jag åka med? säger Anna jag ska på bio med P. -Det går bra vi kan släppa av dig vid pappan. Väl hos pappan så är P försenad så vi bestämmer att vi hämtar honom och skjutsar till Uppsala. På vägen in till Uppsala så börjar det ringa en varningssignal och en lampa tänds i bilen.....den laddar inte! Vi släpper av Anna med sällskap vid en busshållplats och åker en kortare väg hem.
Parkerar bilen hemma på gården där det nu står en hel hoper med bilar och transporter och snöskoter och ja, fan vet......
Blir soffpotatisar framför tv-n och sedan dags för sängen. Vaknar av ett sms från Anna. -Nu tar vi bussen som går 00:15. Okej, då är de framme 00:45 då behöver jag inte ha bråttom. Klär mig och går ner för att ta nycklarna till lillmercan............var är dom? Letar, går igenom hela huset, till och med tvätten i storprinsens rum, inga nycklar! Ringer storprinsen, -Var är nycklarna till bilen? -Jag har inte dom, har jag lagt hemma.
Nu väcker jag gubben, bägge letar helt hysteriskt, nu har bussen kommit till Örsa och de står och fryser. Vad göra? -Vi får åka pick-up säger gubben. -Men om den inte laddar? -Vi får chansa.
Allt gick bra, vi kom både dit och hem. Frusna ungdomar men de överlever det.
Idag hämtade gubben storprinsen och var var bilnycklarna?!?! Jo, i hans jackficka!!!!!! Jag säger bara en sak, PLUPPS CIRKUS!!!!!!
Kramelikram PLUPP

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jamen det är ju precis så vi är!!
Hihi, Kalle fyller väl 18 eller var det 78? Haha, ja jag säger då det. Men liiite kul i vardagen måste man ha. Kramis

Birgitta sa...

Jobbigt när inte bilar funkar när man behöver dem som bäst. Men det är sej likt. Pajar en, så pajar alla.
Önskar dej en mysig lördagskväll och en skön söndag.
Kramis Birgitta

Huset vid ån sa...

ja, Det var en riktig Cirkus, det är väl tur att det inte händer varje dag!! Önskar dig en lugn o skön söndag! Fniss...Många Kramar Therese

Freja Rico sa...

Haha, kul att läsa, påminner om mig, eller rättare sagt som kan hända mig då och då. Ibland undrar man om det är någon som testar en..:-))

Ha en skön solig dag!!

Kram

Bloggarkiv