fredag 5 februari 2010

Idag är Lillprinsen sjuk. Han gick och lade sig utan knot i går kväll och då vet man att han börjar bli dålig. Så inatt blev det Alvedon och i morse kom han och kröp ner i vår säng när Uffe åkt till jobbet. Ont i halsen, feber och lite yr. Just nu ligger han på soffan bredvid mig och säger; - Åh, jag vill ha vår! Fåglar som kvittrar och lukten som är lite som våta löv. Jag kan inte riktigt föreställa mig det. Detta sagt av min 12 åring, Det låter ju som en poet.
Sitter och surfar runt bland bloggar och det är precis som hos mig en stor längtan efter våren. Jag tror att denna våren kommer man att uppskatta extra mycket på grund av all snö och kyla som vi har varit förskonade ifrån så länge. Men hellre snö och kyla än slaskiga, blöta vintrar.
Idag är det butiksdag igen och jag tycker fortfarande att det är så underbart roligt.
Ha de! Kram PLUPP

2 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!

Inte roligt med sjuka barn. Hoppas att han kryar på sig snabbt!

Och hälsa grabben att jag nästan dööööööör av längtan efter våren!

Ha en fin helg

Kram Viveka

mossfolk sa...

Jag är fortfarande så lycklig över denna riktiga vinter. Efter sportlovet däremot vill jag ha barmark, fågelkvitter och vårsol...
Kanske har du en liten blivande poet där hemma :)

Bloggarkiv