måndag 8 februari 2010

Jag går ett år till

De è mycke nu!
Besiktning av bil i fredags och besiktning av mig idag. Ja, jag gick igenom, fick en 2:a på höften och några påpekanden men annars så går jag ett år igen. Nya läkaren verkar vara en "rekorderlig karl", vilket uttryck, nåväl han var bra. Lyssnade på vad jag sa och gav mig goda råd om hur jag ska göra när höften värker som värst. Har ingen gjort tidigare. Ville ha lite blod av mig också, ja, han var ingen vampyr utan ville kolla att det var okej.
Kvällsmat blev en risotto med skaldjur och den mottogs sådär, får inte vara för spännande här inte, de är bortskämda med husmanskost.
Sen somnade mamma bort en stund och vaknade lagom för att "natta" lillprinsen. Nu blir det farligt, skriva att jag nattar lillprinsen. Han blir galen på mig, -Jag är inte liten mamma, fatta de!
Okej, okej, men.........lite i alla fall.
Här sitter vi, Anna och jag, som två puckon med varsin minidata och surfar med. Måste se roligt ut. Och diskuterar hundar och dressyr och uppfödare. Vilket sväng-gäng!
Nu ska vi visst dricka te också "like two old ladies". Jag tror att Farmville har brytit sig in mellan hundarna för nu bräker det från Annas data.
Nej, nu blir det bara värre och värre.
Mossa, mossa alla människobarn i människoskogen.
Kram PLUPP

7 kommentarer:

Birgitta sa...

Vilken tur att du gick igenom besiktningen med bara en 2a. Det brukar bli lite skavanker på "fordonen" när de gått ett antal mil! Det är inget annat att räkna med. Jag ska äntligen till sjukgymnasten på torsdag. Och så ringde jag VC idag och ville kolla trycket samma dag också och tänk jag fick en tid till det också. Besiktningsmannen dubblade min blodtrycksmedicin och jag tror att det blev för mycket, för nu snurrar det i maskineriet ibland.
Önskar dej en skön vecka.
Kramis Birgitta

Vitalyktan sa...

Hej Yvonne!
Tack för tvilling kommentaren och dom andra. Du är en hejare att skriva till mig det gillar jag. Farmvill går varmt här hemma oxå kan du tro. Det ska grejas hela tiden med detta. Men jag håller till på min blogg det får räcka?
Sköt om dig nu.
Kram Bettan

Inspiration i vitt sa...

Hej och godmorgon, vilken tur att det gick bra hos doktorn, lycka till med bilen oxå.
Kram/Ingela.

Anna-Lena sa...

VAd skönt att ni gick genom besiktningen båda två. Vad besvärligt för dig att ha höftproblem. Bra att du ha en förstående läkare. Vår bil är inne på verkstad idag och kommer således att få sin dom, huga. Vi får se hur mycket det blir... men jag är i alla fall glad för om jag bortser från min migrän så är i alla fall Hugo mycket piggare idag. Det verkar vara en lätt variant av flunsa.

Hoppas att du får en fortsatt skön vecka!

Kramar Anna-Lena♥

Susanne Lindén sa...

Tack för titten hos mig!

Låter inget vidare med ont i höften. Vet hur det känns. Har själv problem med värk i ländryggen efter ett diskbråck för några år sedan och måste äta Diclofenak varje dag.

Det lätt gott med risotto med skaldjur! Själv älskar jag både ris och pasta....men har en make som hellre vill ha potatis till varje middagen. Nog är de lite bortskämda ibland och har svårt för att pröva något nytt.

Ha det gott!

Roses & Angels sa...

Hej! Ja man lär dig leva med smärta, vissa dagar är det bra, vissa sämre. MEN jag hoppas nu att få hjälp. Är ju inte van att inte kunna röra mig som jag vill. Ja, har spikmatta så ska prova den. ha det bra o tack för din omtanke. Kram PS så bra att bilen går ett år till :-) kram

Anonym sa...

Grattis och vad skönt!

Bloggarkiv